Opleidingen

Upstream® is opgericht uit passie voor medewerkers die elke dag nederig werken om hun bedrijf hogerop te brengen, en die daarvoor niet in de spotlights hoeven te staan. Vaak zijn ze doorgegroeid in een onderneming door hun technisch vernuft en hun trouw aan de firma. Maar voor die nieuwe functie hebben ze ook nieuwe skills nodig, want ze werken nu niet meer alleen aan het product, maar ook aan het bedrijf en aan de medewerkers.

Opleidingen & workshops

Met onze opleidingen willen we twee doelen bereiken:
1
Upstream® wil inzicht bieden in de werking van een onderneming.

Een onderneming moet begrijpbaar zijn voor iedereen die er een cruciale rol in moet vervullen. Maar jammer genoeg zien we nog veel te vaak dat medewerkers doorgroeien naar een verantwoordelijke functie omdat ze hun vorige rol uitstekend hebben vervuld, zonder dat ze hiervoor de nodige bijscholing hebben gekregen. Dergelijke medewerkers verdienen nochtans een investering in hun persoonlijke groei, en hun onderneming zal hier snel de vruchten van plukken.

2
Upstream® wil inzicht bieden in menselijke interactie.

Een bedrijf draait op mensen die samenwerken. Dat zijn zowel medewerkers, als klanten, als leveranciers. En een goed begrip van menselijke communicatiestijlen en onderliggende behoeften en attitudes is essentieel om deze interacties te begrijpen en in goede banen te leiden. In alles wat we aanleren staat daarom een goed begrip van menselijke interactie centraal.

Opleidingen

Hieronder vindt u een overzicht van onze opleidingen. Elke opleiding is een module van 2 x 1,5u. Die kan u vlak na elkaar plannen met een korte pauze ertussen of op verschillende dagen.

De opleidingen gaan door met maximaal 8 deelnemers en kosten €600 (excl. BTW) per module. Al onze opleidingen komen in aanmerking voor subsidie via KMO-Portefeuille of via ESF

De opleidingen kunnen doorgaan in onze trainingslokalen of in de lokalen van de klant. 

Hoe zorg ik er voor dat het 'klikt'?

Je leert hoe communicatiestijlen werken en welk effect ze hebben. Ook leer je om je eigen communicatiestijl en die van je gesprekspartner te begrijpen en ze op elkaar af te stemmen zodat het gaat klikken.

Overtuigende communicatie voor introverte types

Je leert om je verhaal met impact te brengen, zonder dat je je persoonlijke communicatiestijl hoeft aan te passen. Je krijgt een resem tips maar ook persoonlijke feedback in een heel interactieve setting.

Ik loop achter de feiten aan. Hoe breng ik rust in mijn zaak?

In deze introductie tot proactiviteit leer je wat je kan doen om terug controle over je agenda te krijgen, en daardoor ook over je winstmarge.

Psychologie voor dagelijks gebruik: vuistregels voor leiders

We geven inzicht in de meest voorkomende psychologische effecten en hoe je ermee kan omgaan als leidinggevende.

Denken als een ondernemer

Een business model versnelt je inzicht in de logica van een bedrijf. In welke onderneming je ook werkt, een business model zal je helpen om snel te begrijpen waar de pijnpunten in een bedrijf zitten, en welke rol jij kan vervullen om de onderneming een stap in de goede richting te laten zetten. In deze opleiding wordt deze structuur stap voor stap uitgelegd aan de hand van actuele voorbeelden uit bekende bedrijven

Evaluatiegesprekken voor beginners

Voor ondernemers en managers die voor het eerst moeten omgaan met personeel is het van cruciaal belang om hun verwachtingen constructief en transparant over te brengen aan hun medewerkers. Je leert hoe je deze meerwaarde vertaalt in meetbare succesparameters die voor je team transparant en rechtvaardig zijn.

Je stond toch in cc? Vuistregels voor goede interne communicatie

Deze workshop is voor iedereen die zich wel eens ergert aan interne communicatiefouten en die beseft wat ze kosten.

Leidinggeven voor doorgroeiers

In vier sessies van een halve dag krijg je de basis mee van leiding geven, van goed vergaderen en van feedback geven. Je leert hoe je je collega's beter kan motiveren en aansturen, en hoe je ze met hun neus in dezelfde richting krijgt.

Workshops

Een onderneming die wilt groeien moet de rol van haar huidige cliënteel en die van haar huidige medewerkers hierin begrijpen. Zodra uw team haar schouders onder deze ambitie zet zullen uw plannen veel sneller verwezenlijkt worden dan wanneer u alleen aan de kar trekt. Onze workshops zijn ontworpen om uw visie te vertalen naar concrete acties voor uw medewerkers, en om elk van hen te engageren in de toekomst van uw bedrijf.

Wilt u weten hoe we u en uw team kunnen helpen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief