Ik loop achter de feiten aan. Hoe kan ik meer proactief werken?

Veel Belgische bedrijven werken keihard voor klanten die amper bereid zijn om ervoor te betalen. Ze hebben een heel sterke dienstverlening uitgebouwd, met tevreden cliënteel tot gevolg. Maar jammer genoeg leidt deze tevredenheid niet per se tot grote winstmarges. Integendeel, we zien dat veel Belgische bedrijven zich gegijzeld voelen door de wensen van de klant en permanent in een staat van paraatheid moeten zijn, zonder dat hier een gezonde winstmarge tegenover staat. Deze machtsverhouding is niet duurzaam op lange termijn, en de sectoren (bouw, finance, zorg,...) waarin dit fenomeen sterk speelt zijn zwaar onderhevig aan de effecten hiervan (stress, ziekteverzuim, burn-out,...). In deze introductie tot proactiviteit leer je wat je kan doen om terug controle over je agenda te krijgen, en daardoor ook over je winstmarge.

Ons doelpubliek Opleidingen Workshops
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief