Hoe kan ik mijn medewerkers beter laten communiceren?

Iedereen heeft het al wel eens meegemaakt. Mensen die inhoudelijk gelijk hebben, maar de manier waarop ze het brengen is nogal onhandig.

Voor klanten die merken dat de communicatieskills van hun medewerkers nog wat bijschaving kunnen gebruiken hebben we een aantal interessante lessen uitgewerkt.

Een van de voornaamste lessen die we geven gaat over het belang van inlevingsvermogen. Heel vaak merken we dat medewerkers die over veel technische expertise beschikken weliswaar goede intenties hebben, maar ze hebben geen goede voeling met hoe hun boodschap overkomt bij de ontvanger(s). Hierdoor hebben ze zelf niet eens het gevoel dat ze niet altijd goed communiceren, laat staan dat ze voor zichzelf enkele lessen trekken uit hun fouten. Jammer genoeg zien we dat veel managers en zaakvoerders hier vrede mee genomen hebben, en niet verwachten hier nog verbetering in te kunnen brengen. Met een grote frustratie tot gevolg bij iedereen die betrokken partij is van de gebrekkige communicatie.

Onze lessen 'Interne Communicatie' zijn steeds een goede mix van praktijkvoorbeelden en theoretische achtergrond. Onze docenten zijn professionals uit de praktijk met jarenlange ervaring in deze materie, maar met een sterke theoretische vorming. Ze bespreken de meest voorkomende communicatieproblemen van de medewerkers in kwestie met het grootste respect, en schakelen snel door naar oplossingen die zich al talloze keren hebben bewezen in de praktijk. Tijdens deze opleidingen krijgen de cursisten een grondig inzicht in communicatietechnieken die voor hen haalbaar zijn met tal van voorbeelden uit de praktijk, en een goede reeks tips en trics die ze snel kunnen toepassen.

Lees hier hoe we uw medewerkers beter kunnen laten communiceren.

Ons doelpubliek Opleidingen Workshops
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief